Sista dagen i WA (Western Australia)

(null)
Imorse när vi åt frukost på vår lilla terrass i Margaret River fick vi besök av en bandicoot som ni ser på bilden! Vi har sett massa vilda djur här i västra Australien, så många så vi gjort en lista:
  • bandicoot (punggrävling)
  • Räv
  • Alpacka
  • Black Angus
Häftigast var kängurusarna på Lucky Bay och quokkorna på Rottnest Island! Räven och ödlan sprang över vägen när vi körde (vi körde inte över dem).
(null)
Idag började vi att köra till Hamelin Bay för att få se sting rays! Såhär såg naturen ut på väg dit!
(null)Man bör inte mata sting raysen och jag hade inte vågat klappa dem heller även om vissa gjorde det! Crocodile Dundee dog av att han blev stucken av sting ray!
Titta så fin! Det var massa sting rase vid strandkanten idag!
(null)
Därefter åkte vi vidare till Indjinup spa som detta kallas!
Vi stannade även i Busselton där södra halvklotets längsta brygga finns (tror den är uppemot 2 km lång). Det går till och med ett tåg på bryggan om man inte orkar gå ända ut.

På vår roadtrip har vi sammanlagt kört 2200 km 🚗👏🏼🦘 Vi har ju hunnit se massa ställen längs vägen! Höjdpunkterna under roadtripen var Lucky Bay, vinprovning i Margaret River, träffa Emmie och Anton på andra sidan jordklotet,  Elephant rock och Wave Rock! Det som var sämst var Fitzgerald River National Park eftersom vägen var så oerhört dålig!

Nu sitter vi på flygplatsen i Perth och har precis lämnat tillbaka vår bil! Vid 23-tiden flyger vi över till östkusten, ända till Gold Coast! Vi landar vid 6 på morgonen deras tid, där är det nämligen 2+ timmar bort från Sverige så sedan har vi 9 timmars tidsskillnad från er. Gold Coast ligger i Queensland och är en bra bit från bush Fire-områdena så ni vet! Vi hörs när vi är framme på hotellet i Surfers Paradise! ☀️